header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow САОПШТЕЊА arrow Уредништво: Рат симболима у СПЦ
Уредништво: Рат симболима у СПЦ Штампај Е-пошта
петак, 19 јул 2013

 За текст и илустрације које нудимо посетиоцима „Борбе за веру“ желимо најпре дати извесна објашњења. Време у коме живимо је сложено, па читаоце молимо да не реагују „на прву лопту“, него да добро и озбиљно промишљају о ономе што читају, виде или чују.        

Грчка реч „симбол“ првобитно је значила новац који је служио за потврду идентитета пошиљаоца поруке. Како? Једноставно. Муж одлази од куће на дужи пут, и прелама један сребрњак. Пола остаје њему, а пола жени. Договоре се да ће супруга, кад јој он пошаље гласника, поуздано знати да је порука од њеног мужа ако гласник са собом понесе ту половину новчића – кад споје женину и мужевљеву половину сребрњака, знаће се да је гласник заиста прави. У том смислу, симбол је чулни знак неке духовне стварности. Вебстеров (Webster) речник каже да је симбол „нешто што представља или сугерише нешто друго, због односа, повезаности, конвенције или случајне сличности; надчулном перцепцијом: видљиви знак нечег невидљивог“. Ово је важно знати, јер кад видимо неки симбол знамо да постоји неко значење ИЗА онога што се заправо приказује. Он указује на нешто више од себе. Рецимо, храст је симбол снаге, постојаности, дуговечности, као што је крст симбол хришћанске вере. Између симбола и онога на шта симбол указује постоји непрестано струјање смисаоних порука.

Зато се и данас, као и увек, у свету води рат симболима. Као што је говорио Његош: Крст и мјесец, два страшна символа, / Њихово је на гробнице царство“. Људи за своја уверења гину под симболима: хришћани под крстом, муслимани под полумесецом, комунисти под петокраком. А они који желе да владају светом као његови изабраници, лажна и самопроглашена елита, не желе да гину – они другом организују погибију, а сами владају из сенке. Али, пошто су тајна дружина, желе да својим другарима пошаљу поруку да су ту и да се питају о свему. Код нас је, рецимо, већ неколико издања имала књига „Масонски симболи у Београду“, у којој су објављене фотографије масонских симбола у архитектури, на гробљима, споменицима. Београд је пун масонских знакова: од споменика Незнаном јунаку на Авали, због кога је срушен средњовековни град Жрнов, до масонске пирамиде испред Српске академије наука и уметности.

Припадници тајних друштава су често архитекте и уметници који своје знакове подмећу такозваним „профанима“, то јест неупућенима, а такви су сви који нису с њима. Они су неке од тих симбола и раније убацивали у уметност православне вере. Најпознатији пример је масонско око у троуглу, које се и у Русији и у Грчкој и код нас јавља већ у 18. и 19. веку, као симбол „свевидећег ока Божјег“. За масоне, то је симбол њихoвог бога, кога они зову Велики Архитекта Универзума. Овај текст указује на наметање чудних и необичних симбола данашњој црквеној уметности.

 Оно најважније што морамо да кажемо: виши и нижи  клир СПЦ је, осим ретких изузетака, веома необразован кад је симбологија у питању, и зато смо чврсто уверени да они ни не знају шта каче на себе и смештају на иконостасе и подове храмова. Они који знају свакако су укључени, на овај или онај начин, у тајна друштва.  Разни окултисти, чланови тајних друштава и њима слични настоје да, преко убацивања својих симбола у Цркву, докажу како они владају и како је моћ њихова. Наравно да су то бесмислице. Они имају онолико моћи колико им Бог допушта, а Бог им допушта онолико колико смо ми непобожни. Зато овај чланак нема намеру да буде сензационалистички, него да читаоцима укаже на још један феномен у нашој Цркви који сведочи о раслабљености вере која води раслабљености духовне трезвености и пажње, а самим тим и до појаве каква је стављање крста и других православних симбола на под храмова где су изложени гажњу.

Недавно се један новотарски свештеник бунио због стављања Христовог монограма из доба цара Константина на под у Виминацијуму. Притом је избегао да каже зашто је дао водећем новотарском иконописцу, оцу Стаматису Склирису, да његову цркву ослика неправославно, нити се иједном речју осврнуо на гажење православних симбола по храмовима СПЦ.

Но, „Борба за веру“ сматра да наши читаоци треба да чују реч о овоме.  

НЕ СМУЋУЈМО СЕ, СВАКАКО - САМО ЗНАЈМО. И, ДА ПОНОВИМО: ВЕЋИНА ОВИХ НЕПРАВОСЛАВНИХ СИМБОЛА У ХРАМОВИМА ЈЕ ЗБОГ НЕЗНАЊА КЛИРА; КЛИР КОЈИ ТЕ СИМБОЛЕ ДОЗВОЉАВА ЗБОГ СВОЈИХ СИМПАТИЈА ПРЕМА ОКУЛТИЗМУ - СЕБЕ ЈЕ ОСУДИО, АКО СЕ НЕ ПОКАЈЕ, НА СУДУ БОЖИЈЕМ.

ГАЖЕЊЕ ПРАВОСЛАВНИХ СИМБОЛА У ХРАМОВИМА СПЦ

 

 
Обратити пажњу на геометрију Славе Божије: два укрштена квадрата чине православну осмокраку звезду  (средњовековне манастирске фреске).
 
 
 Осмокрака звезда налази се  у олтару и на епископској митри...
 
Осмокрака звезда на панагији...
 
Осмокрака звезда на митри патријарха Иринeја...
 
 
Обратимо сада пажњу на геометријску фигуру на поду храма: видимо исту ону Славу Божију - православну осмокраку  звезду - под ногама епископа!
 

Римoкатоличка катедрала (обратити пажњу на симбол на поду). Изгледа да су српски екуменисти и новотарци почели да газе хришћанске симболе по угледу на Латине.
 
Осмокрака звезда под ногама верника.
 
Храм Светог Саве на Врачару (план): као што се може видети, на поду је мозаик са стилизовним крстом који ће бити изложен гажењу.

Пошто нам је животворним крстом откривено спасење, ми морамо читаво наше старање уложити да се одаје достојна част ономе средству (крсту) помоћу кога смо спашени од древног грехопада. Према томе, одајући часном крсту поклоњење и умом и речју, и осећањима, ми заповедамо да се морају избрисати слике крста које неки постављају на подовима, да се не би, када стају ногама на њих, нанела увреда знамењу наше победе. Ради тога наређујемо: да буду одлучени сви они који од сада буду цртали изображење крста по подовима.“ (73. правило Шестог Васељенског Сабора)

 

Скрнављење светиње: новотарски иконостас без двери и крст на поду - Берковци, епархија захумско-херцеговачка.
 
  
Гажење по крсту - патријарх Иринеј и епископ бачки Иринеј
 
Да ли је ово на поду православни крст? Свакако да није. Пошто није православни крст, зашто се налази у православном храму?
 
 
Крстови под ногама - храм Христовог Васкрсења у Бечу.
 

На слици: "Голготски крст" по коме се гази 
"Када крштени наруже крст безакоњима својим, онда Свевидећи допушта да га некрштени још више наруже. Да би се крштени сетили и застидели. Јер Му је сношљивије велико ругање од некрштених него мало од крштених." (Свети Владика Николај).
 

НЕПРАВОСЛАВНИ СИМБОЛИ У СПЦ

   
Крст Малтешких (римокатоличких) витезова на папиној одори...
 

 
...Идентичан крст на одежди епископа шумадијског Јована (новотарац).
 
Крст Теутонских темплара на омофору самозваног бискупа херцеговачког Григорија (екумениста и новотарац).
 
Вавилонско-темпларски крст на налоњу епископа шумадијског Јована.
 
Крст на звонику храма је темпларски - постављен укриво. Криви крст је масонски симбол. Ктитор овог храма у Епархији захумско-херцеговачкој, подигнутог 2007. године, је Србин из САД.
 
 
Владичански двор епархије бањалучке украшен темпларским крстовима.
 
Темпларски крст - Богородичина црква Ружица, Београд.
 

 Ha cлици je пoкojни свештеник Cтojaн Дамчевић, бивши cтapeшинa црквe Ружицe на Калемегдану. Иначе, ова слика није направљена у цркви Ружици, већ у сремском селу Шуљам 2001.г.  Сматрамо да фотографију није потребно додатно појашњавати.
 
Астролошко-астрономски знак Сунца (тачка у кругу) у хексаграму није хришћански симбол - манастир Каково, метох манастира Хиландара на Светој Гори.
 
Манастир Хиландар: Хексаграм ("Давидова звезда") са астрономско-астролошким знаком Сунца у средини.
 
Црква на Ријеци, епархија горњокарловачка: на слици видимо тајну нехришћанску симболику - два хексаграма.

Хексаграм се добија спајањем "Воденог" троугла са "Ватреним" троуглом, што се зове и шестокрака звезда, позната и као двоструки троугао. Ово је важан окултистички симбол. Постоји неколико тумачења хексаграма, од којих дајемо два:

Бивши сатаниста Бил Шнебелен (Bill Schnoebelen) каже: "За једног врачара хексаграм је моћно оружје за призивање Сатане..."1

Постоји још једно значење хексаграма, о коме један масонски аутор каже: "У једном случају имамо испреплетане троуглове, од којих је један црни, а други бели; белом троуглу је врх са горње стране, а црном са доње... Преплетени црни и бели троугао представљају силе таме и светлости, заблуде и истине, незнања и мудрости и добра и зла; када се правилно поставе, они представљају равнотежу и склад".2


 Нови храм Светог Николе у Нишу: необичан крст на завеси Царских  двери и тајна геометрија исцртана на поду  (да ли је стари храм изгорео да би се ово мирније извело?)
 
Свети Ђорђе убија аждају.
 
Змај на старом папском грбу...
 
...Змај на поду Ватикана.
 
...Змајеви на иконостасу овог храма СПЦ  (можда ће и домаћи новотарци ускоро као и римокатолици да избаце Св.Ђорђа из календара).
Ова наказа која једе људе сада се, као непоражена, појављује на иконостасима.
 
Фотограф је избегао да прикаже аждају изнад главе владике шумадијског Јована  у пуној фигури. Иначе, ради се о цркви у Белошовцу, епархија шумадијска. Градња цркве почела је 1987. године, што значи да је иконостас урађен такорећи недавно. Да ли нам то новотарци поручују да Господ Исус Христос није поразио аждају - сатану на Голготи, већ да је она заштитник хришћанства?

 Каква је симболика ове геометрије на поду храма на Опленцу?  Ако је православна, зашто се гази? Ако није православна, зашто се налази у православном храму?
 
Један од најмоћнијих сатанистичких симбола - пентаграм у кругу, на звонику српског православног храма (и то изнад крста!);  на слици: епископ аустралијско-новозеландски Иринеј и епископ јегарски Порфирије.

Фред и Џил Бак (Fred i Jill Buck) из удружења Стручњака магова (Magi Craftsmen) изјављују: "За Њу ејџ је пентаграм један од најмоћнијих симбола."3

Вештица Лори Кебот (Laurie Cabot) даје објашњење: "Није ни најмање тешко уочити разлику између вештице и сатанисте. Вештице носе (пентаграм) са врхом окренутим нагоре. Сатанисти га окрећу на доле"4 Стога, дакле, пентаграм носи лоше конотације без обзира на то како се црта. 

 

Оригинални дрвени кивот Св. Стефана Дечанског шетају трговци СПЦ од музеја до музеја (док му се не изгуби траг у препродају антиквитета).
 
 
На слици видимо "крилати глобус" за који Хелана Петровна Блавацки, окултиста и Њу ејџер, каже да је "крилати глобус само још један облик јајета, и да има исто значење као и скарабеј... што се односи на човеково поновно рађање, као и његово духовно рађање".  Египћани су користили овај симбол као представу свог творца и он је тамо био толико распрострањен да је Египат био познат као "земља крилатог глобуса".4
 
 Хетитско божанство Сунца
 
 
 Мошти Св. Стефана Дечанског похрањене су у нови кивот украшен древним предхришћанским симболима култа хетитског бога Сунца. Ко је дао да се то учини?
 
 Ту је и пирамида на олтару отаџбине (камено постоље са роговима на ћошковима као код старозаветних олтара). Мада није на идеалном месту, јер да јесте, било би сто посто очигледано, могао би народ да се ускомеша и побуни!
 

Стилизовано латинично U по митри владике шумадијског Јована.
 
Погледајте пажљиво ову слику. Обратите пажњу на свеће у рукама патријарха Иринеја. На њима се налазе знакови од којих је комбинован знак "крста" на тим кружним "славама" око свећа. И шта видите: Видите "србско С" кроз које продиру стреласти кракови малтешког крста и знак слова U како једно поред другог сложно формирају крст, тј. нову заједничку цркву коју сиболише оно сунце у центру крста (то и такво сунце налази се на олтару у ватиканској "цркви" - слике доле).
 
 
 
Не треба сметнути с ума да су степенице које видите на слици изнад, дограђене пре неколико година. Зашто? Зато да би се прикрило оно U.
 
Каква је симболика овог круга на поду, квадрата у њему и црног круга у квадрату? На слици: епископ шумадијски Јован.
 

_______________

1Др Кети Барнс, Масонски и окултни симболи, Metaphysica, Београд, 2005. стр.29. 

2Исто, стр.31.

3Исто, стр. 33

4Исто, стр.106.

Последњи пут ажурирано ( уторак, 05 јул 2022 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 25 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.