"Каменом" на Србе и Српску Француска новинарка Флоренс Лазар припрема још један антисрпски документарни филм под називом “Камен” којим жели да Српску православну црку означи као фалсфикатора историје, Србе из Републике Српске као злочинце, а Бошњаке који живе на овим просторима једине преостале чуваре своје традиције који се бране од идеологије СПЦ-а и српских националиста!
Лазарова у својој писаној презентацији документарца, која је у поседу Пресса РС, износи разне неистине, Херцеговачку Грачаницу и Андрићград назива симболима лажне српске историје, али и невероватне тезе у којима тврди да су Срби у БиХ силовали 50.000 Бошњакиња због жеље за уништењем њиховог потомства, а не, како каже, због мушког нагона. Лажиране цифре Она такође износи неистину и када је у питању Требиње пре рата, наводећи да су муслимани у том граду били већинско становништво, иако је познато да је последњим пописом из 1991. године од 30.996 утврђено да је Срба – 21.349 (68,87 одсто), Бошњака – 5.571 (17,97 одсто), Хрвата – 1.246 (4,01 одсто), Југословена – 1.642 (5,29 одсто), те осталих, неопредељених и непознатих – 1.188 (3,86 одсто). Према њеним тврдњама ратни председник општине Божидар Вучуревић оптужен је од стране Међународног казненог суда за ратне злочине против цивилног становништва на подручју Дубровника и разарање хрватске историјске и културне баштине. Француска ауторка као симболе нове, како је сама назива, прекројене историје наводи Херцеговачку Грачаницу и Андрићград, а преношење камена из Требиња у Вишеград пореди са ратним дешавањима у источној Босни и на југу Херцеговине, посебно подвлачећи речи као што су прогон, силовања, масакр, депортација Бошњака, које су много пута до сада пролазиле код богатих инвеститора сличних пројеката. Она не крије да је идеју за још једно блаћење Срба добила од Флоренс Артман, бившег потпарола главног хашког тужиоца и Веронике Наум Грап, а да су је оне повезале са Сабином Субашић, која је потписана као помоћница аутора филма. Циљ филма је, како тврди, да покаже какве последице следе када се уједине архитектура, религија и национализам, а да су најбољи примери ширења српског национализма Требиње и Вишеград. - Већ десет година у Требињу се гради свети град. Ту се ради о “верском маркетингу” (термин преузет од Требињца Блажа, који се одупире српском национализму), а предмет филма су људи који се одупиру стању друштва у којем се постављају нови национални и верски темељи, а тиме брише историја једног народа, те ослања на фалсификовање сопствене историје – објашњава ауторка у својој презентацији. Њени саговорници у филму “Камен” претежно су Бошњаци, које наводи као чуваре сопствене историје. Бакира Хасеичић и њена кћерка Амела сведоци су јој за ратна дешавања у Вишеграду, док ће “доказе” пројекта СПЦ-а у Требињу поткрепити изјавама брачног пара Мустафе и Слађане, сликара Лула који живи у Сарајеву, имама Хусеина и његовог кума Божа. - Данас Бошњаци, који су мањина, траже начин да преживе стварање нове историје од стране победника – наводи Лазарова. Напала и СПЦ Она наводи да је 2012. године посетила Андрићград где је љубазно дочекана, као и манастир Тврдош и Херцеговачку Грачаницу, али их наводи као симболе прекројене историје из којих се шири српски национализам. - Андрићград је изграђен на спортским теренима где је вршена депортација Бошњака. Тамо сам дочекана веома срдачано и љубазно су ми га показали. Камен којим се гради клеше се у Требињу и ради се о једном од симбола прекројене историје што је контрадикторно причама Емира Кустурице, који тај пројекат представља као културно-историјски центар БиХ. Са Зораном из Андрићграда обишла сам Тврдош, где се клеше камен, тамо сам затекла мајстора Горана, који ми је показао како се то ради, али није желео одговорити одакле му камен – наводи Лазарова. Како би СПЦ преставила у што лошијем светлу, Францускиња се служи бројним нетачним тврдњама. Она наводи да је манастир Тврдош отворен само за православце, да је у 80-их и 90-их година то била база владике Атанасије Јевтића, за ширење православног национализма, а да је Херцеговачку Грачаницу изградио српски тајкун и канадски емигрант чије име не наводи. Владика Атанасије у Херцеговину је стигао 1991. године, у пензију је отишао осам године касније, а ктитор Херцеговачке Грачанице је српски бизнисмен из Чикага Бранко Тупањац. - Приликом обиласка Грачанице са свештеником Драженом видела сам да тамо постоји фреска на којој се налази манастир Твдош и Требиње, али без џамија. У граду сам упознала требињског имама Хусеина, који својим рукама гради муслимански верски објекат и он је сведок који ће објаснити процес којим нестаје бошњачка култура. Његов кум Божо, иначе православни верник, такође ће објаснити како су се у Твдошу крили ратни криминалци, те како се руши културно наслеђе за потребе новог лажног села. Такође, њих двојица објашњавају како врх СПЦ-а представља Атанасијеву идеологију, те како је сам владика атеистичко гробље претворио у православно – наводи Лазарова. Ауторка филма “Камен” у својој презентацији је навела да је продуцент овог пројекта Јулија Паратиан и “Sister productions”, а помагачи “Регион Акинтен”, као и Фондација “Ротшилд”. Фондација Ротшилд Међу помагачима документарног филма “Камен” налази се и Фондација “Ротшилд” (Fondation Rothschild), која је вероватно део светске империје Ротшилда за коју се сматра да има велики утицај на дешавања у целом свету. Према неким тезама Југославија је подељена управо да би империја Ротшилда и остале мултинационалне компаније у облику и под именина разних компанија могле “купити”, инсталирати и контролисати све профитабилне послове на целом простору Балкана. Иако није доказано и не постоји званични документ сматра се да се у власништву ове породице налазе америчке Федералне резерве, Париски клуб, Лондонски клуб, те контролори Међународног монетарног фонда и Светске банке, као и да су оснивачи Европске уније, која ја створена да представља експлоататора Русије, коју треба ослободити баласта Сибира. За тај посао, Ротшилди су у “радни однос” примили Сороша, Березовског, Ходорковског, Каспарова, Митале… http://pressrs.ba/sr/vesti/vesti_dana/story/41928/%22Kamenom%22+na+Srbe+i+Srpsku.html#.UfgHZazQs5s |