header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow СВЕТ ОКО НАС arrow ЦИА креирала “апстрактни експресионизам”
ЦИА креирала “апстрактни експресионизам” Штампај Е-пошта
петак, 30 август 2013

 Оно што је дуги низ година било гласина, сада је потврђено – ЦИА је користила модерну уметност као средство ратовања, пише британски лист Индепендент.

Одлука да уметност и култура буду коришћени као инструменти у функцији “хладног рата” донета је још 1947. године, тачније од самог оснивања ЦИА.

Период 50-их и 60-их година прошлог века је време када у Америци нико није волео оно што је било промовисано као “модерна уметност”, а већина уметника из ове сфере су били бивши комунисти који су једва били прихваћени у америчком друштву. У пропагандном рату против Совјетског Савеза, ЦИА је стратешки користила ову околности и популаризовала модерну уметност стварајући слику о САД-у као земљи слободе и земљи изванредне културне снаге.

Арсенал пропагандног оружја ЦИА, оно што они званично зову Propaganda Assets Inventory, укључивао је преко 800 дневних новина, магазина, публикација, као и медијских организација широм света.

У круговима ЦИА су се често шалили да је то Wurlitzerov Jukebox. Само изабереш песму и цео свет је пева, наводи Индепендент.

Следећи корак се десио 1950. године када је основан International Organisations Division (IOD) под вођством Том Браден-а, једног од кључних официра ЦИА.

Централни део кампање ЦИА је био оснивање Конгреса за културолошку слободу – Congress for Cultural Freedom који је окупљао историчаре уметности, песнике, писце и различите ствараоце. Познато је да је такође породица Рокфелер финансирала оснивање Музеја модерне уметности у Њу Јорку чиме је подржала директно целокупну стратегију ЦИА.

Конгрес за културолошку слободу је имао канцеларије у 35 земаља широм света и директно је управљан од стране ЦИА, а један од најистакнутијих магазина које су објављивали је Encounter који је уређивао Stephen Spender.

ЦИА такође стоји иза правца Abstract Expressionismапстрактни експресионизам, а популаризовала га је као уметнички правац кроз организовање низа великих изложби у Европи од којих је најзначајнија “The New American Painting”. Ова изложба је била организована у неколико европских градова у периоду од 1958 до 1959. године.

Следеће кључне изложбе које су организоване од стране ЦИА, у циљу популаризације апстрактног експресионизма, су “Modern Art in the United States” (1955) и “Masterpieces of the Twentieth Century” (1952).

Рокфелери су били једни од највећих спонзора “апстрактног експресионизма”, наводи Индепендент.

Том Браден, бивши ЦИА официр, касније је објашњавао како су креиралиапстрактни експресионизам.

“Једноставно одемо код неког ко је био познат у Њу Јорку као богат човек и рекли би му да га желимо на челу фондације која би спонзорисала “апстрактни експресионизам”. Објаснили би му циљ тога и рекли да желимо да ради то у тајности. Они би пристајали на то и све је било веома једноставно.” – причао је Браден.

Извор:invAderbiz

 

Последњи пут ажурирано ( субота, 31 август 2013 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 9 гостију на вези
БЕСПЛАТНЕ РЕКЛАМЕ И ОГЛАСИ ПРИЛОЖНИКА САЈТА

ОБЈАШЊЕЊЕ:
ОВДЕ:

 

 

ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.