header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow СВЕТ ОКО НАС arrow Отворено писмо-одговор украјинских православних верника константинопољском патријарху Вартоломеју
Отворено писмо-одговор украјинских православних верника константинопољском патријарху Вартоломеју Штампај Е-пошта
четвртак, 24 април 2014

ВИ ЖЕЛИТЕ, ЗА РАЧУН СВОЈИХ ПОКРОВИТЕЉА ИЗ СТЕЈТ ДЕПАРТМЕНТА САД, ДА ПОКИДАТЕ ДУХОВНЕ ВЕЗЕ НАРОДА ИСТОРИЈСКЕ РУСИЈЕ

Од светског Православља непризната тзв. „Кијевска Патријаршија“, поставила је на свом званичном сајту Вашу посланицу упућену нама – православнима Украјине. (http://cerkva.info/ru/news/pomesnye/4709-patrvarfolomiyposlannya.html).

То што су медији канонске Цркве игнорисали поменуто обраћање, значи само једно: Ви, као предстојатељ једне Помесне Цркве (у овом случају – Константинопољске Патријаршије), обраћајући се верницима друге Цркве (у овом случају – Московске Патријаршије), нисте затражили за то сагласност од њеног предстојатеља, чиме сте, по ко зна који пут, нарушили правила  међуцрквених односа.

Ви позивате „украјинску нацију“ (а не, како примећујемо, све народе који живе на територији савремене Украјине) да „с чврстим срцем и храбрим разумом“ одговори на „сложене изазове“ који стоје пред њом. Ради овог политичког уплитања, Ви се чак нисте либили да као повод искористите Улазак Господа нашега Исуса Христа у Јерусалим (који Ви из неког разлога називате „тријумфалним“, мада је Сам Онај који је ишао на муке много туговао за онима који у Њему нису видели Спаситеља, већ земаљског вођу). Како бисте на било који начин повезали празник Цвети с очекивањима „украјинских људи“, Ви сте почетак Христових самртних мука назвали „победом љубави над мржњом, правде над лажју и живота над смрћу“.

Међутим, хришћани Украјине, знајући Вас као доктора језуитског Папског Источног института, савршено разумеју да је суштина посланице написана између редова.

Титулишући себе некаквим „Свесветост“, Ви – чија се духовна власт, уз дозволу иноверних власти, простире на мали истамбулски кварт и малобројну разбацану дијаспору – постављате себе изнад четрнаест поглавара аутокефалних Цркава, између осталих и изнад многомилионске наше (Цркве), потирући апостолски принцип саборности. Узвисујући Константинопољску Цркву, одредницом „Велика“, изнад равноправних Цркава, Ви себи узимате за право да се „деци Украјине“ обраћате „очински“. Али, владико, ми на Литургији не помињемо Вас као оца, већ Великог Господина и Оца нашега Свјатјејшег Патријарха Московског и Господина и Оца нашег Блажењејшег Митрополита Кијевског. Неосновано именујући себе нашим оцем, Константинопољску Цркву Ви називате нашом Матером. Но, за Украјинску Православну Цркву материнска је Руска Црква. Управо у њеном саставу и на њеној канонској територији делује аутономна УПЦ МП.

Ако Ви поново будете алудирали да је, уз нарушавање (канонског поретка), Константинопољ пре три века предао територију УПЦ МП Московској Патријаршији, такве инсинуације не би биле први пут  разобличене неоспорним закључцима црквених историчара и познавалаца црквеног права. Но, допустимо на тренутак да је Константинопољска Црква триста година прикривала такво нарушавање канонског поретка. Тада се треба сетити чињенице да су у тренутку предавања Кијевске Митрополије (потпуно занемоћале под притиском унијата, а коју немоћна Константинопољска Патријашија тада није могла да заштити) све јачој Московској Патријаршији, у њен састав тада улазиле и епархије које сада делују не само у Украјини, већ у Белорусији, Литванији, Пољској и Руској Федерацији. Истовремено, епархије УПЦ МП које сада делују у Сивершини, Слобожаншину, Донбасу и  Новоросији никада нису улазиле у састав Константинопољске Патријаршије. Како Ви, покренувши "ветар промена“, мислите да решавате те „територијално-канонске“ проблеме?

Шта бисте хтели да постигнете својим демаршом, јасно је већини украјинских православаца: поновним потчињавањем украјинских епархија - покидати духовне везе народа историјске Русије. Ко ће од тога имати користи, такође је разумљиво  - Ваши покровитељи из Стејт Департмента САД. Њихова финансијска и политичка подршка – темељ је опстанка како Константинопољске Патријаршије, тако и садашњих кијевских власти. Титула Ариепископа Новог Рима, даје Вам част првог међу равноправним патријарсима. Али, ово значи и одговорност – да будете први на стражи канонског Православља и заштите целовитости сваке Помесне Цркве. Међутим, вршећи спољашње политичке притиске, Ви чините сасвим супротно, чиме сами себе лишавате првенства части у Васељенском Православљу.

Превод са руског: "Борба за веру"

Извор: "Информ-религија.ру"

ПОТПИСНИЦИ ОТВОРЕНОГ ПИСМА ПАТРИЈАРХУ ВАРТОЛОМЕЈУ:

Петр Толочко, академик НАН Украины, директор института археологии НАН Украины
Дмитрий Скворцов, публицист, соучредитель Политического клуба «Альтернатива»
Олег Кривошея, председатель правления МОО "День Крещения Руси", лидер рок-группы "Братья Карамазовы"
Ростислав Ищенко, президент Центра системного анализа и прогнозирования
Мирослава Бердник, публицист, лауреат премии им. Ярослава Галана, член президиума Антифашистского Комитета Украины
Ян Таксюр, литератор
Владимир Скачко, журналист
Андрей Ваджра, публицист, главный редактор политического сайта «Альтернатива»
Александр Каревин, историк
Станислав Минаков, писатель
Алексей Омельяненко, председатель правления ОО "Киевский духовный центр"
Владимир Рябика, кандидат политических наук
Елена Скидан, медиа менеджер
Юрий Молчанов продюсер, режиссер, руководитель продакшн-студии GMedia
Дмитрий Козионов, блоггер
Андрей Дмитриев, литератор
Александр Данилов, журналист
Геннадий Литвинов, зампредседателя Союза православных братств Украины
Дионис Петров, журналист, блоггер.
Александр Македонский, президент благотворительного фонда "Благовест".
Фёдор Яковлев, эксперт по вопросам безопасности и кризисным ситуациям
Геннадий Басан, председатель Днепропетровского отделения Союза православных братств Украины
Галина Запорожцева, координатор общественного движения «Матери Украины», полковник милиции в отставке
Юрий Панченко, председатель Запорожского отделения Союза православных братств Украины
Виктор Шестаков, историк, публицист
Юрий Лукашин, журналист
Геннадий Тарадин, доцент кафедры внутренней медицины №1 Донецкого национального медицинского университета
Игорь Лесев, журналист
Александр Мурашкин, музыкант
Игорь Круглов, действительный член Евразийской телекадемии
Александр Руденко, практический психолог-психотерапевт
Сергей Колесник, художник, дизайнер, представитель ВОО "Всеукраинский Родительский Комитет" в Одессе
Татьяна Родионова, тележурналист
Тихон Гончаров, публицист, музыкант.
Юлия Третьяк, замглавы правозащитной общественной организации «Право на Защиту»
Ольга Савельева, домохозяйка
Алла Шеченкова, замглавы Запорожской независимой региональной правозащитной организации
Ольга Еременко, пенсионерка
Елена Сергеева, главврач донецкой стоматологической клиники «Стомэкс»
Роман Племешов, директор ООО «Стомэкс»
Татьяна Ершова, пенсионерка
Юрий Погода, писатель
Евгений Зленко, системный администратор телеканала gorogane.tv
Елена Зленко, экономист
Марина Вальчук, домохозяйка
Татьяна Тарадина, врач-эндоскопист донецкого Регионального центра охраны материнства и детства
Екатерина Вальчук, студентка 4 курса экономико-правового факультета Донецкого национального университета
Ольга Варака, старший преподаватель кафедры украинского и русского языка, Донецкого национального медицинского университета
Геннадий и Любовь Тарадины, пенсионеры
Михаил и Оксана Просюк, журналисты
Сергей и Ирина Онищук, преподаватели музыки
Светлана Корниенко, доцент кафедры акушерства, гинекологии и перинаталогии Донецкого национального медицинского университета
Константин Кардаш, доцент кафедры нейрохирургии Донецкого национального медицинского университета
Александра Васильева, преподаватель в Одесском национальном университете им. И.И. Мечникова
Артур Максимов, преподаватель в Одесском национальном университете им. И.И. Мечникова
Сергей Колесник, журналист
Марина Сидорова, врач-ординатор, неврологического отделения донецкой ГКБ №6
Татьяна Ковальчук, журналист
Дарья Самохвалова, семейный врач донецкой ГКБ №18
Кристина Новаченко-Кончицкая, художник
Анастасия Тарадина, студентка 5 курса отделения политологии, исторического факультета Донецкого национального университета
Ася Сидорова, студентка 2 курса факультета международной экономики Донецкого национальный университета
Станислав Самохвалов, менеджер страховой компания «АХА»
Татьяна Петришина, пенсионерка
Николай Вальчук, предприниматель
Сергей Моисеев, председатель Харьковской областной общественной организации «Русь Триединая»
Вячеслав Орловский, охранник храма
Елена Хавченко, директор благотворительного фонда «Троицкий»
Александр Дудчак, кандидат экономических наук, преподаватель
Виктория Лялина, менеджер туристического бюро
Юрий Червяк, председатель правления Харьковской областной общественной историко-культурной организации "Память Державы"
Виктор Орел, международный журналист, писатель.
Ева Малыш, экономист
София Вейлина, социальный маркетолог
Сергей Сороков, старший научный сотрудник
Владимир Колесниченко, инженер-энергетик
Денис Ерошенко, инженер-проектировщик
Татьяна Мокрицкая, преподаватель
Ольга Сухаревская, журналист
Ирина Лазарева, геолог
Татьяна Топоровская, инженер-энергетик
Нина Яковлева, пенсионерка
Олеся Шоботенко, преподаватель университета
Сергей Дубинский, психолог
Олег Вьющенко, фотограф
Александр Иценко, аспирант
Александр Губенко, психолог
Олеся Клинцова (Васильева), журналист

 

Последњи пут ажурирано ( петак, 25 април 2014 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 23 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.