header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow МИСИОНАР arrow Уредништво: Поводом мироточења икона у манастиру Светог Луке у Бошњанима и Грчкој
Уредништво: Поводом мироточења икона у манастиру Светог Луке у Бошњанима и Грчкој Штампај Е-пошта
петак, 20 фебруар 2015

  Наш уважени сарадник, господин Владимир Димитријевић, протумачио је мироточење икона у манастиру Светог Луке у Бошњанима са једног аспекта. Бог је обезбоженим Ниневљанима послао упозоравајући глас пророка Јоне; као подстрек на покајање, Содомљане и Гоморљане походио је сам Господ - Света Тројица у лику три анђела, а православним Србима, несумњиво, Господ шаље опомињујуће знаке кроз плач икона, због најаве озакоњивања содомитских „бракова“ и намере да полни изопаченици усвајају децу. Но, да ли само због тога плачу иконе царевића – мученика Алексеја и Светог Апостола Луке?

Манастир Светог Луке у Бошњанима налази се у крушевачкој епархији, у којој столује један од окорелих новотараца и екумениста, Давид Перовић. О антиправославним делима овог епископа ми смо доста писали (овде:  овде: и овде:), па ћемо овом приликом само кратко подсетити наше цењене посетиоце да је овај бивши режисер и професор на Богословском фактултету у Београду изабран за епископа на Сабору у мају 2011. године, као један из групе тада изабраних нових епископа за Ново доба. У време патријарха Павла, он није ни рукополаган ни хиротонисан за епископа  због канонских препрека које су патријарху Павлу биле познате. Бавио се науком и пребивао као обичан калуђер све док патријарх Павле није умро и док еп. Иринеју Буловићу, неформалном патријарху српских екумениста и новотараца, нису затребали нови и свежи новотарци, који треба да прегласају онај „конзервативни“, тзв. „босански“ лоби, то јест људе који су служили службу Божију како пише у типику и служебнику.

Давид епископ, пре тога монах, теологију је учио од вође свих новотараца и упропаститеља, Јована Зизиуласа (тог изумитеља свих неправославних учења која потресају СПЦ већ око двадесет година), и кад је дошао у крушевачку епархију решио је да спроведе своје идеје. У почетку, крио се: рекао је свештенству да служи у складу с одлукама Сабора, мати игуманији у Љубостињи је рекао да се не боји и да ће се ту служити како се деценијама служило (мати Христина је преко шест деценија у манастиру), тако је рекао и оцу Дамаскину у манастиру Наупаре – и неколико месеци се служило како се служи, а свештеници – новотарци су сабили рогове и ћутали. Али, онда је стигао налог из Фанара, а преко Новог Сада: „Разваљуј!“ И разваљивање је почело. Владика је служио некакву своју, „Антиохијску“ Литургију, без олтара и без ичега (наравно, на основу нашег највећег, најмудријег и најгенијалнијег литургичара, каноничара, еклисиолога, догматичара, фудбалера, специјалног оператера по туђим епархијама, Атанасија Јевтића, и његових превода у „Христос – Нова Пасха“), иако такве Литургије нема ни у типику ни у служебнику (типично папистички: они имају десетине варијаната своје мисе, па служе шта им се кад ћефне и како публика захтева; неки кардинал Базил Хјум служио је чак и „кловновску мису“). А сад тако ради и владика Давид.

У манастиру Светог Луке у Бошњанима старешина је архимандрит Алексеј Богићевић, такође новотарац. У овом манастиру служба се служи новотарски. Као новотарац, о. Алексеј има  своје - новотарско објашњење за мироточење икона: „Те мироточиве су...  не сузе, него, ајде да кажемо, росне капи – за нас су радосне, стварају нам радост и верујемо да се радују свети, да се оне радују што је народа много и да ће га бити све више, и што ова обитељ постаје заиста једна велика обитељ и да се обнавља како у грађевинама тако и у људским душама.“

 Дакле, светитељи са икона не плачу, него се радују. А чему се радују? Радују се „што је народа много“, иако само духовни и телесни слепци не виде размере отпадије међу Србима, поготово због новотарске револуције и екуменистичких саблазни, због чега новотарци и екуменисти на службама једва да имају народ.

Епархија крушевачка је дала још небулозније објашњење, које је хиљадама светлосних година удаљено од православне здраворазумности и смислености:Обновљена природа појављује се на путу ка Богу. И ту природу у пуноћи су пројавили свети, који су, приближивши се Богу подвигом вере, творили и творе чуда. Вера у чуда није само вера у свемоћ Бога, него и вера у савршенство истинског човека, коме се могу открити тајне битија, јер је човек призван Богом на сарадњу с Њим.

Наш народ каже: „Кад Бог хоће некога да казни, прво му узме памет“. У горњем цитату нема ни трунчице здраве памети, што је јасно и за комарачку свест. Један је исповедао веру у надчовека, па је на крају завршио у лудници. Овде су режисерско-филозофске финесе у питању: не „надчовек“, већ новотарски „савршени истински човек“.

Али, узалуд архимандрит – новотарац вербалним акробацијама покушава да црно направи белим, и мироносне сузе из икона које плачу представи као „радосне росне капи“. Узалуд епископ – новотарац пере своју савест и успављује савест верних причом о „савршеном истинском човеку“, који се удостојио да му буду „откривене тајне битија“. Бог шаље јасне знаке, који су позив народу на покајање. Царство Божије плаче над грешним и у таму потонулим родом људским, као и родом српским. Бог је Љубав, и Он је стално брижан ради нашег спасења: кад види како Га људи својим делима гоне, Он их на разне, а увек прво нежне, очинске начине опомиње. Он православне Србе подједнако опомиње и због содомитског разврата и сваког другог разврата и безакоња, али и због верског блуда и прељубочинства – што, у својој суштини, јесу новотарство и екуменизам. Један од тих начина су и сузе и крв који се појављују на светим сликама Христа, Богородице и Светитеља. Зато Срби не смеју очи да затварају, и да новотарски тумаче знаке којима их Бог позива на покајање. Јер ако тако буде, како каже и једна богомолничка песма: "Али народ не хаје, за грехе се не каје", онда ћемо доживети судбину Содома и Гоморе!

Зато, православнима није потребно да им кривоверци тумаче Божије знакове – опомене. Кад иконе плачу, верни знају шта треба чинити, и који је пут једино спаситељан. То је пут мудрих Ниневљана:

И устав Јона отиде у Ниневију по речи Господњој; а Ниневија беше град врло велик, три дана хода. И Јона поче ићи по граду један дан хода, и проповеда и рече: јоште четрдесет дана, па ће Ниневија пропасти. И Ниневљани повероваше Богу, и огласише пост, и обукоше се у кострет од највећега до најмањега. Јер кад дође та реч до цара Ниневијскога, он уста са својега престола и скиде са себе своје одело, и обуче се у кострет и седе у пепео. И прагласи се и каза се по Ниневији по заповести царевој и кнезова његових говорећи: људи и стока, говеда и овце да не окусе ништа, ни да пасу ни да пију воде. Него и људи и стока  да се покрију кострећу, и да призивају Бога јако, и да се врати сваки са свога злога пута и од неправде која му је у руку. Ко зна, еда се поврати и раскаје Бог и поврати се од љутога гнева својега, те не изгинемо. И Бог виде дела њихова, где се вратише са злога пута својега; и раскаја се Бог ода зла које рече да им учини, и не учини.“ (Јона, 3, 3-10).

Последњи пут ажурирано ( недеља, 22 фебруар 2015 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 34 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.