header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow МИСИОНАР arrow Уредништво: Српски екуменисти и новотарци - оруђе у рукама Новог светског поретка
Уредништво: Српски екуменисти и новотарци - оруђе у рукама Новог светског поретка Штампај Е-пошта
понедељак, 09 март 2015

 Одлука о уклањању владике Филарета је већ донета – ислеђивање је чиста формалност; следећи су владика канадски Георгије и банатски Никанор

Недавно смо добили електронско писмо једног брата у коме, између осталог, каже: „Редован сам ваш читалац и видим да у послењим текстовима којима се бавите сменама Владика (који нису новотарци) често помињете и Качавенду у контексту неправедно смењеног па у вези тог имам коментар и питање.

Разумем да је мотив новотараца можда био традиционализам Качавенде, али да ли можемо рећи да је он неправедно смењен ако постоји видео снимак о његовом блуду (уколико је истинит) и ако постоје докази о његовим контактима са познатом мушком проститутком који се називи Стрипер” у јавности. Узимајући у обзир ово питам се да ли је оправдано бранити Качавенду и бити против његове смене?

Наравно, одмах смо одговорили, али, пошто је ово питање начелно, одговорамо поново: Поштовани у Христу брате, Бог Вам помогао и нека су Вам Богом благословени предстојећи дани Часног Поста! Оставићемо по страни аутентичност снимака које помињете и задржати се на кључној ствари: канони Православне Цркве не познају, као казнену меру, пензионисање епископа. Ако сте пажљиво пратили наша писања у време уклањања владике Василија са трона, онда сте сигурно запазили да га ми нисмо амнестирали од његових евентуалних преступа, али смо инсистирали на поштовању црквеног права и спровођењу легитимног црквено-судског поступка против канонског епископа. Јер, ако би се на црквеном суду доказало да је владика Василије крив у ономе за шта га оптужују, онда би, по канонима и Уставу СПЦ, он морао да буде рашчињен, а никако пензионисан, а ако није крив, онда би морао остати на Богом повереној му епархији.  Овако је то све била само још једна ујдурма екумениста и новотараца. Свако добро од Господа желимо Вам!“

Морамо да поновимо, и по ко зна који пут: „Борба за веру“ никада није бранила појединачне личности, него КАНОНЕ И УСТРОЈСТВО ЦРКВЕ. Јер, канони су свети темељ на којима Црква почива. Кад се они руше, све се руши. Зато смо 2010. бранили поредак у Епархији рашко – призренској, а 2013. и 2014. у епархијама западноевропској и зворничко – тузланској, као што га сада бранимо у епархији милешевској и епархији канадској. Сабор је изнад епископа, и он има право да суди епископу, без обзира на то шта каже чувени Зизиуласов ђак, владика Игњатије, који се с тим не слаже, и који верује да је његова епархија пуноћа Цркве, па говори, дословно, да њему у његовој епархији не може нико да наређује (што је, наравно, ретко виђена глупост).  Али, изнад Сабора  су Свети Оци, који су Духом Светим донели каноне да догмате Христове спроведу у живот. Сабор владикама може да суди само на основу канона. Зато је велики светац наших дана, отац Јустин Ћелијски, у свом писму СА Сабору СПЦ поводом раскола у Америци, насталог због случаја владике Дионисија, написао:Поред тога, зар нам Свети Канони и саборна пракса Васељенске Цркве Православне кроз векове не говоре како се треба односити према великом и наданђеоском достојанству апостолског чина епископског, и како опрезно и богомудро треба разматрати и водити питање оптужби и суђења једном епископу, па ма ко и ма какав он био. Очигледна је историјска чињеница: ни према најгорим епископима-јеретицима, као што су Несторије, Диоскор и други, Свети Оци нису поступали без редовног поступка трикратног позивања, саслушања, јавног претресања и саборног суђења, и тек после тога их лишавали катедара и чинова. Зато Оцима није могла бити приписивана никаква пристрасност, журба, предубеђеност, или ма каква једностраност. То јасно сведоче сачувана до данас саборска акта Светих Васељенских и Помесних Сабора.        

ДАКЛЕ, ЕПИСКОПУ СЕ МОРА СУДИТИ ПО КАНОНИМА ЦРКВЕ БОЖИЈЕ – „ПА МА КО БИО И МА КАКАВ ОН БИО“, и ма како се звао - Артемије, Василије, Константин, Филарет, Георгије, итд. Да и не говоримо о томе да судије не могу и не смеју бити новотарци и екуменисти, који су све каноне прекршили новотарством и екуменизмом.

Да додамо још понешто око владике Филарета. За њега се зна да је одлучан противни стварања „аутономне“ Цркве у Црној Гори, око које се митрополит Амфилохије стара већ годинама. Када је митрополит покушавао да убеди владике које имају територију у држави Црној Гори да га следе у том правцу, владика Филарет је то одбио. А ако неко погледа списак епископа који су „за одстрел“ (дат у писму владике Григорија (ОВДЕ:), после неуспелог покушаја смењивања болесног патријарха Павла који је лежао на ВМА, и чију је руку за насилни потпис држао један из комисије која је сад ишла код владике Филарета), видеће када је ова ствар спремљена, и ко је следећи на реду (као што је чувени Никола Љубичић митрополита Амфилохија, прота Џомић, у Краљеву, због свог истинољубља, познат као Беко Барон, рекао епископу Филарету – да је на реду следећи владика Никанор, па Георгије у Канади). Ко не верује, нека чита Григоријево писмо из 2008, где се јасно види да на листи за обрачун стоје владике Артемије, Филарет, Василије и Никанор. Случајно ли је да су баш њима ишле и иду комисије, и да њих уклањају? А ко их кори? Човек који новотари као најјеретичкији протестанти, уводи жене у олтар, зове себе бискупом и има пословну репутацију као тајкун. Лепа парада, што би рекао Душко Радовић!                     

Али, опет и опет: БОРБА ЗА ВЕРУ не брани никог, него каже да све мора бити по канонима. Ко је крив, треба да одговара – али, само по канонима. Они који каноне и Устав СПЦ каче мачку о реп, као самопозвани „професор емеритус“, тренутно у комисијској заседи у Чикагу, познати фудбалер звани Таса (умировљени захумско – херцеговачки епископ, духовни отац самопроглашеног бискупа Григорија) не могу да суде никоме, јер нису кадри да суде ни самима себи. Наравно, он и његова браћа и чеда (попут владика Амфилохија, Иринеја, Максима, Григорија, Игњатија и осталих ) могу све, јер иза њих стоје моћне структуре Новог поретка, којима одано служе. Али, ако могу све, не могу вавек. Зато им, искрено, желимо покајање и повратак Христу, коме су некад, као млади, служили, учећи се од оца Јустина и Светих Отаца. 

 

На фотографији у наслову: слуге Новог светског поретка - бивши епископ захумско-херцеговачки Атанасије, епископ бачки Иринеј и митрополит црногорско-приморски Амфилохије 

Последњи пут ажурирано ( уторак, 10 март 2015 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 29 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.