header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ПИСМА ПОСЕТИЛАЦА arrow Отворено писмо Уредништву "Борбе за веру"
Отворено писмо Уредништву "Борбе за веру" Штампај Е-пошта
субота, 25 април 2015

Поштовани господине Димитријевићу,

драго уредништво веб-сајта „Борба за веру“,

Православни сам верник који живи у Канади. Признајем да немам неко велико знање о својој вери, али се непрестано трудим. Не стидим се незнања, јер стално читам, истражујем, анализирам и сазнајем. Мој први и основни извор на путу Спасења које тражим јесте Свето Писмо. Читам, повезујем и паралелно упоређујем Стари и Нови Завет.

        Цела Библија говори о том Завету или Савезу Бога и човека. Читам у њој оно што је било, али разумем и живим по ономе што ће бити. Схватам да је то и ово моје – сада. Стари Завет нам говори о будућем доласку Месије, а Нови Завет нам сведочи тај долазак и најављује нам његов Други и последњи долазак. Како ја то видим, Први и Други долазак Христов имају једну сличност. Први долазак нам је објавио Бог наш који је сав Љубав и сав милостив, а Други долазак ће нам објавити исти Бог који је праведни наш Судија. Бог Љубав и Бог Судија, један су Бог који се у обличју слуге – као човек, али и у обличју Творца – као Бог, љути само на једну једину ствар своје творевине, тј. на понашање своје круне стварања, а то је човечанство, Бог се љути на наше лицемерство. У Старом Завету Он лицемерство строго кажњава (лутање по пустињи), а у Новом Завету Он лицемерство на сваком свом кораку изобличава: „изгони трговце из храма“, „спашава жену блудницу“, „лечи болесне у дан суботњи“, „пред Пилатом ћути“ и тако даље. Свети апостол Јаков у својој јединој посланици пише, најављује и објашњава дух „последњих времена“. Посланица је кратка за прочитати, и веома јасна за разумети. Лицемерство ће страшно бити пре „Последњег“ и „Страшног“ Христовог суда.  Пишем вам ово писмо само због три стиха ове Саборне посланице светог апостола Јакова које ћу касније навести. Молим вас да ми на те стихове, али и на мој контекст са њима у форми питања, искрено и адекватно одговорите. Молим вас да ово писмо објавите, али и одговор ваш, због бројних мојих пријатеља који се питају ово исто.

Прије него што почнем са својим, односно питањима неколицине својих пријатеља, дужан да мало више кажем о себи. Имам 26 година и симпатизер сам организације која се зове „28 Јун“. Патриота сам и националиста, али не у смислу мржње према другима. Једноставно, много волим свој народ. Прошле године у мјесецу мају, биле су оне катастрофалне поплаве у мом родном крају. Потрудио сам се са својим пријатељима да помогнемо свој народ колико можемо. Преко интернета смо сазнали да се ова организација залаже максимално, и укључили смо се истог часа. Имали смо проблеме одмах у почетку са канадским владиком Георгијем. Није нам дао благослов да скупљамо помоћ, и забранио је својим свештеницима да нам уступе црквене просторије у нашој мисији скупљања помоћи за угрожене од поплава. Били смо разочарани, али и немоћни пред овом препреком. То време је прошло, и сада је дошло неко ново време у којем видимо да владику Георгија нападају са свих страна. Бићу директан и отворен по овом питању. Моји пријатељи и ја смо острашћени. Имали смо негативно искуство са својим владиком, те из тог разлога, можда нисмо ни објективни. Ваш веб-сајт нам је у потрази за објективношћу био једино светило. Видели смо да сте побожни и богобојажљиви људи. Разумели смо и препознали у вама и нас саме. Веровали смо вам. Овим писмом вас молимо да нас убедите како и даље треба да вам верујемо. Ево наша три питања:

1.                Из Саборне посланице светог апостола Јакова (4. гл. 1. стих): „Откуда ратови и борбе међу вама?            Не отуда ли, од сладострашћа ваших, која се боре у вашим удима?“ Свети апостол Павле у Другој посланици Тимотеју каже: „Ако се ко и бори, не добија вијенац ако се не бори по правилу.“

Оградили смо се својом необјективношћу у случају „владика Георгије“ због свог лошег искуства са њим, а тиме и од своје острашћености. Пошто волимо свој народ и своју веру, а ви се исто борите за веру, ми смо слепо одлучили да вам верујемо. Одушевљени смо вашим текстовима. Мало је рећи одушевљени, ми просто живимо са вама у истом духу. Збунили смо се мало. Помозите нам и одговорите директно на питање: Да ли сте и ви лицемери? Прије неколико година (04. Јун 2012.г.), објавили сте, а ми смо читали текст вашег Уредништва: „Лакрдијашење у Епархији канадској“. У последње време неко напада нашег владику, а ви га браните. Ми вам верујемо и спремни смо да га бранимо. У оним текстовима које сте објавили под називом: „Анатомија једног злочина 1-5“, назвали сте нашег владику још мало па јединим - „правоверним Епископом“. Понављамо, верујемо вам!

2.                Из Саборне посланице светог апостола Јакова (3. гл. 11. стих): „Зар може из истог извора тећи и слатко и горко?“

Лепо сте написали оно о владици Иринеју Буловићу. Знамо све из вашег писања од раније: Он је син „удбаша“. Он је „екумениста“! Проклели сте га да се нађе у вечности, и проведе вечност, са Алојзијем Степинцем. Подржавамо, и заједно са вама кунемо! Последње што сте написали јесте текст о игуманији Јелени коју је сменио епископ Јустин. Она је духовно чедо Порфирија из Загреба – владике новотарца. Слажемо се са вама, због свих његових изјава. Питамо се само једно: каква је веза између Иринеја, Порфирија и Георгија? Прву двојицу нападате, а трећег браните јер је „правоверни“. Није нам јасно, и молимо да нам објасните. Знате ли да је наш владика Георгије био у Јасеновцу, на заједничком молитословљу са патријархом српским господином Иринејом? Верујемо да знате! Са ким је после молитословља највише времена проводио? Мој духовник и брат, свештеник из бањалучке Епархије који је био присутан на догађају, сведочи и каже да се владика Георгије Ђокић и владика Иринеј Буловић нису раздвајали. Каже брат свештеник који се зове Драган, чуо је својим ушима како Иринеј Буловић говори: „неће сменити Георгија, немају ништа против њега...могу само да га пребаце на бољу Епархију.“ Знате ли да Порфирије ових дана често путује? Обилази епархије и архијереје, како би их лобирао да на Сабору сачувају Георгија! Јели вам познато? Двојицу Епископа нападате као рушитеље Православља, а трећег, којег ће они на Сабору бранити као „правоверца“, и ви сами браните. Ништа нам у тој философији није јасно?

3.                питање: Знате ли да се владика Георгије тренутно налази у посети „екуменистима“ и гост је владике Иринеја Буловића? Сумњате ли и ви да је можда променио табор, само да задржи столицу?“ Из Саборне посланице светог апостола Јакова (3. гл. 5. стих): „Тако је и језик мали уд, а хвали се да је велики. Гле, малена ватра, како велике ватре запали!“

Господине Димитријевићу, вама се са овим питањима обраћамо и молимо да нам објасните, шта се у нашој Цркви дешава? Дали сте и ви лицемерни? Једне нападате, друге браните, а они ће се на Сабору бранити заједно: „екуменисти“ и „правоверни“?

Ваш одани, збуњени и верни Милош Миличевић, из Канаде

Последњи пут ажурирано ( субота, 25 април 2015 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 37 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.