Митрополит пирејски Серафим (Грчка Православна Црква) издао је специјалну посланицу посвећену актуелним проблемима савремености. За цењене посетиоце “Борбе за веру” доносимо кључне моменте из ове посланице.
Митрополит се, између осталог, осврнуо и на недавну изјаву патријарха Вартоломеја о Осмом васељенском сабору који је у припреми. Сусрет јерараха Константинопољске патријаршије од 29.августа – 2. септембра био је генерална проба Осмог васељенског сабора. Као што је познато, на сусрету јерараха Константинопољске патријаршије од 29. августа – 2. септембра на Фанару, патријарх Вартоломеј је коначно објаснио зашто он не жели да будући Васељенски сабор назива “Васељенским”. Издајници Православља су од 1920. године припремали Осми васељенски сабор и управо тако су га и називали, планирајући га за 1925. годину, а затим за касније. Сада се, међутим, испоставља да при избору назива тог Сабора њега не именују “Васељенским”, зато што на њега нису позвани западни “хришћани”. Патријарх Вартоломеј је – у духу старог унијатства – истакао: “Власт будућег Сабора простираће се само у границама Православне Цркве.” Одговарајући на ове лукаве речи, владика Серафим је указао да мишљење патријарха Вартоломеја не може истрпети критику: “Православна Црква има сву пуноћу истине и не потребује присуство јеретика да би њен Сабор имао Васељенски карактер.” Митрополит с правом сматра да прави разлог због кога су организатори будући Сабор назвали “Свеправославни” а не “Васељенски”, лежи у чињеници да би у супротном “морали да за Осми и Девети Васељенски Сабор признају Саборе Великог Фотија и Светог Григорија Паламе. Међутим, таква одлука изазвала би узнемиреност у Ватикану, јер су поменути Сабори осудили јерес папизма.” Владика Серафим сматра да сабор 2016. године нема право да промени датум празновања Васкрса, који су установили Оци Првог Васељенског Сабора: “Ако се то догоди, очекује нас нови раскол који ће, на жалост, имати канонску утемељеност.” Сабор који легализује свејерес екуменизма, “може постати права мина под здањем свеправославног јединства, јер ће створити далеко више проблема него што ће их наводно решити. Он ће довести до немира, смутњи и раскола.” По речима митрополита Серафима, “главни узрок глобалне кризе, - с тачке гледишта православног богословља, - је удаљавање и одступништво од Бога и непокајање човечанства, што води ка робовању свејереси синкретистичког екуменизма.” Владика сматра да је “једини разултат екуменистичког покрета – смутња и синкретизам” (мешање Православља с јесима и расколима), додавши да је “екуменизам инструмент у рукама масонерије и међународног ционизма, чији је циљ устоличење Антихриста као јединог светског владара.” Према митрополиту Серафиму, појаве као што су рукополагање жена и легализација хомосексуалних „бракова“, показују да дијалог са јеретицима није допринео да се они чак ни незнатно приближе православном богословљу и начину живота. По материјалу са „Антимодернизм.ру“ и „Ромфеа.гр“ |