Александријска патријаршија намерава да уведе чин ђакониса, да интензивира учешће у екуменистичком покрету и све то у оквиру борбе са самоизолацијом Православља. Званични сајт Александријске патријаршије саопштио је да је ово одлука њеног Синода.
Увођење чина ђакониса Архијереји – учесници Синода, окупљени у патријаршијском центру у Александрији, под председништвом патријарха Теодора Другог, разматрали су 16. новембра питање оживљавања институције ђакониса. С рефератом на ову тему иступио је митрополит камерунски Григорије. После иступања митрополита Григорија, који је истакао да ће служба ђакониса бити мисионарска, уследило је дуго и подробно разматрање овог питања. Александријска јерархија се заложила за оживљавање службе ђакониса, а на заседању је био формиран и одбор, у саставу три архијереја, са задатком да крајње пажљиво проучи ово питање. Афрички епископат саслушао је такође и реферат митрополита нигеријског Александра о примени правила поста у афричкој реалности. Одлука Синода по том питању биће објављена касније у форми патријаршијске окружне посланице. Можемо само да нагађамо какве ће новотарије бити тамо уведене. Синод о „Осмом васељенском сабору“ Синод је такође усвојио докуменат којим се даје висока оцена тзв. „Свеправославном сабору“ одржаном на Криту у јуну месецу текуће године. Александријска Црква у „Осмом сабору“ види динамички одговор на православну „фундаменталистичку“ проповед искључивости, изолације и одвојености од света. „Имаш име да си жив“ Сабор је отворио пут ка свеобухватној ерозији Православља, зарад одбацивања екстремистичких и конзервативних позиција, са задовољством је наглашено на Синоду. Сада је Помесним Црквама дато право да спроводе реформе по своме нахођењу, прилагођавајући се конкретним локалним условима „у режиму реалног времена“, како се успешно изразио Синод. Захваљујући тзв. „Критском сабору“ одступања од Православља сада се могу схватити као „доследно следовање Православљу“, саопштава Синод у својој посланици. Александријска патријаршија прецизира да ће сада строго следовати Православљу, још усрднијим учествовањем у екуменистичком покрету, у активностима „Светског савета цркава“ и „Блискоисточног савета цркава“. За све то Александријска црква пре свега захваљује патријарху Вартоломеју и другим учесницима Критског скупа. На крају Александријска патријаршија признаје да себе доживљава „живом и динамичком Црквом“, пошто не може да се отараси асоцијације на речи Откривења: „Имаш име да си жив, а мртав си“ (Откр. 3:1). Напомена „Борбе за веру“: Вест коју је сте управо прочитали преузели смо са руског ревнитељског сајта „Антимодернизм. ру“. Као што сте и сами, верујемо, запазили, осврт уредника овог сајта, који прати основну вест о одлукама Синода Александријске патријаршије, претежно је ироничан. Ово је сасвим разумљиво, и, по нама, оправдано, с обзиром да „православни“ екуменисти покушавају да православне вернике преведу жедне преко воде, увијајући ноторне лажи и подметачине у обланде орвелијанског гесла: „РАТ ЈЕ МИР, СЛОБОДА ЈЕ РОПСТВО, НЕЗНАЊЕ ЈЕ МОЋ“. |