header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Цариградска патријаршија одлучила да се позабави статусом „расколничке Цркве Скопља” Штампај Е-пошта
понедељак, 04 јун 2018

   Цариградска патријаршија објавила је да је одлучаила да се умеша у унутрашње ствари Српске православне цркве.

На свом званичном сајту тај корак је образложила овако:

        „Свети Синод, који се састао под председавањем Његове Свесветости, размотрио је молбу расколничке Цркве Скопља, о којој се такође говори и у писму премијера Бивше југословенске Републике Македоније Његове Ексленције г-на Зорана Заева, да Васељенска Патријаршија буде иницијатор повратка те Цркве у канонске оквире под именом Охридска архиепископија. Одлучено је да се ова иницијатива искористи и да се учини оно што је неопходно у постојећим историјско-канонским условима захваљујући прерогативима Васељенске Патријаршије као престола који има првенство”.

Пре пола године (27. новембра 2017-те) и Синод Бугарске православне цркве је обнародовао да је спреман да помогне „Македонској цркви” да добије „канонски статус”. Под условом да БПЦ призна за своју „Мајку-цркву”:

Ради тога је чак и формирао „Сонодалну архијерејску комисију” која се први пут састала у децембру прошле године. Само, преговори су запели већ на првом кораку, а одмах потом су се појавиле непријатности за БПЦ.

Синод Цариградске Патријаршије, који је заседао од 7. до 9. фебруара, оценио је да се Бугарска православна црква меша у унутрашње ствари Српске православне цркве и упозорио да је то недопустиво јер нарушава „канонски поредак” унутар Православља.

Нејасно је хоће ли Цариградска Патријаршија себи дозволити „недопустиво мешање” у унутрашње ствари Српске православне цркве које је осудила код БПЦ...

 

Извор: „Факти“

Последњи пут ажурирано ( понедељак, 04 јун 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 21 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОУКЕ СВЕТИХ ОТАЦА О БОГАТСТВУ И СИРОМАШТВУ

Љубав према земаљским стварима помућује ум и срце, док презир према њима доноси мир и тишину (авва Исаија).

-Сиромаштво лишава многих земаљских угодности, зато води путем који је слободан од многих опасности.

-Нећемо желети сувишно. Бићемо задовољни малим – и увек ћемо бити богати (Свети Јован Златоуст).

-Сиромаху су потребни само храна и одећа, док су богатоме потребна имања, куће, гозбе, почасти, безбедност, слава (Свети Јован Златоуст).

-Нека те не заводи туђе добро, јер ћеш и своје брзо оставити (Свети Димитрије Ростовски).

-Угађање телу и уживање у великом богатству и власти, представљају смрт за душу. Напротив, рад, трпљење, сиромаштво праћено благодарношћу, и умртвљивање тела – живот су душе и пут до сваке утехе. Почетак греха је похота, кроз коју разумна душа гине. А љубав представља почетак спасења и Царства Небеског за душу (Свети Антоније Велики).

-Не завиди богатима и не тугуј што немаш богатство, јер оно никако није обележје истинске среће и задовољства.

-Имати богатство, то никако не значи бити спокојан, задовољан и не желети ништа више. «Ти тугујеш – вели свети Златоуст – кад видиш богатог, а он тугује много више од тебе, кад види некога ко је богатији од њега».

-Боље је живети у сиромаштву, него у неправедно стеченом богатству (Свети Тихон Задонски).

-Богатство се не састоји у томе да се поседује благо, него да се не брине о његовом прибављању (Свети Јован Златоуст).

-Ко је погазио страст према богатству, тај је богатији од свих (Свети Јован Златоуст).

-Не имати богатство, него немати потребу за богатством – то је највеће богатство (Свети Исидор Пелусиот).

-Богу нису угодна велика дела, него велика љубав са којом се она чине (Свети Василије Велики).

-Кад је неко лењ у нечем малом што зависи од њега, не веруј да се разликује ни у великом (Свети Исак Сиријац).

Нема ничег великог кад је мала љубав, и ничег малог кад је љубав велика (Свети Василије Велики).


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.