header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ПРАВОСЛАВЉЕ-актуелно arrow Цариградска патријаршија одлучила да се позабави статусом „расколничке Цркве Скопља”
Цариградска патријаршија одлучила да се позабави статусом „расколничке Цркве Скопља” Штампај Е-пошта
понедељак, 04 јун 2018

   Цариградска патријаршија објавила је да је одлучаила да се умеша у унутрашње ствари Српске православне цркве.

На свом званичном сајту тај корак је образложила овако:

        „Свети Синод, који се састао под председавањем Његове Свесветости, размотрио је молбу расколничке Цркве Скопља, о којој се такође говори и у писму премијера Бивше југословенске Републике Македоније Његове Ексленције г-на Зорана Заева, да Васељенска Патријаршија буде иницијатор повратка те Цркве у канонске оквире под именом Охридска архиепископија. Одлучено је да се ова иницијатива искористи и да се учини оно што је неопходно у постојећим историјско-канонским условима захваљујући прерогативима Васељенске Патријаршије као престола који има првенство”.

Пре пола године (27. новембра 2017-те) и Синод Бугарске православне цркве је обнародовао да је спреман да помогне „Македонској цркви” да добије „канонски статус”. Под условом да БПЦ призна за своју „Мајку-цркву”:

Ради тога је чак и формирао „Сонодалну архијерејску комисију” која се први пут састала у децембру прошле године. Само, преговори су запели већ на првом кораку, а одмах потом су се појавиле непријатности за БПЦ.

Синод Цариградске Патријаршије, који је заседао од 7. до 9. фебруара, оценио је да се Бугарска православна црква меша у унутрашње ствари Српске православне цркве и упозорио да је то недопустиво јер нарушава „канонски поредак” унутар Православља.

Нејасно је хоће ли Цариградска Патријаршија себи дозволити „недопустиво мешање” у унутрашње ствари Српске православне цркве које је осудила код БПЦ...

 

Извор: „Факти“

Последњи пут ажурирано ( понедељак, 04 јун 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 165 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

Тело не може ни љубити ни мрзети. Не може се тело заљубити у тело. Способност за љубав припада души. Кад се душа заљуби у тело, то није љубав но жеља, пожуда. Кад се душа заљуби у душу, не кроз Бога, то је или дивљење или сажаљење. Кад се пак душа кроз Бога заљуби у душу, без обзира на изглед тела (лепоту, ругобу), то је љубав. То је права љубав, кћери моја. А у љубави је живот.

Свети Владика Николај, "Касијана"

Научник привлачи знањем, богаташ богатством, леполик лепотом, вештак вештином. Свак од њих привлачи ограничен број лица. Једино љубав привлачи сва људска бића. Привлачност љубави је неограничена. И учен и неук, и богат и сиромах, и вешт и невешт, и леп и ружан, и здрав и болестан, и млад и стар – сви хоће да буду љубљени. Христос је распростро своју љубав на све, и љубављу привукао к себи све. Својом љубављу Он је обухватио и мртве, давно иструлеле и од људи заборављене.

Свети Владика Николај , "Касијана"

Човек и мртав жели да буде љубљен. И после смрти бори се против смрти. Зато се многи труде, да завештањима и задужбинама обезбеде љубав према себи и после смрти. И жив и мртав човек жели да буде љубљен. Сродници могу да имају љубав према умрлим сродницима. А Христос рече: „Кад ја будем подигнут од земље, све ћу привући к себи“ (Јован. 12, 32). Подигнут на крст Он је својом жртвом из љубави према свима привукао к себи све, чак и душе умрлих из Ада. Пре Христа, кћери моја, није постојала наука о љубави, нити религија љубави.

Свети Владика Николај, "Касијана"


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.