header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ЕПАРХИЈСКЕ НОВОСТИ arrow Поводом неистинитих и скандалозних изјава проте В. Томића „Политици“
Поводом неистинитих и скандалозних изјава проте В. Томића „Политици“ Штампај Е-пошта
петак, 12 јун 2015

 ДОКЛЕ СА МАНИПУЛАЦИЈАМА?

У београдској „Политици“ 10. јуна објављен је низ неистинитих тврдњи протојереја-ставрофора Василија Томића којима заменик Администратора Епархије канадске, Патријарха српског Г. Иринеја, наставља са стварањем искривљене слика о дешавањима у овој епархији.

Овога пута у своје манипулације и неистините тврдње Томић директно увлачи Патријарха. Према Томићу, Патријарх је, наводно, изјавио да је са Владикиком Георгијем разменио поруке пре поласка у Канаду, да су „имали договор да се сретну у манастиру у Милтону“ у петак, одмах по Патријарховом доласку, те да Владика није испоштовао тај договор.

Чињенице, међутим, сведоче да то није истина. Преписка између Владике Георгија и Патријарха, односно његовог Кабинета, показује да је Владика изразио жељу да дочека Патријарха на аеродрому и угости га у манастиру како доликује, али је од Патријарховог секретара добио одговор да је Патријарх лично поручио “да нема потребе да га чекате на аеродрому (авион долази око 14:15 по локалном времену) него он планира да када стигне, да тог или наредног дана позове Вас како би се договорили за сусрет и разговор.”(Емаил преписка)

У тексту се даље наводи да је Патријарх Иринеј „позвао владику Георгија да обаве примопредају дужности у понедељак, али је он то одбио.“ Истина је да су два архијереја разговарала у суботу, дан по Патријарховом доласку у Канаду, и да је Владика Георгије том приликом предао Патријарху симболе владичанске власти.

Што се примопредаје материјално-финансијског пословања тиче, прота Томић није обелоданио чињеницу да је то у надлежности Епархијског савета а не Епископа, и да је управо о овоме пуни месец дана са Епархијским саветом преговарао адвокат проте Томића. Уместо тога, прота Томић плаши вернике новим судским процесом, за који очито унапред жели да окриви Владику Георгија: „Неће бити друге него да се прибегне мукотрпном и на све начине исцрпљујућем судском процесу”.

Текст у “Политици” заснован је на “извештају” проте Томића за који се не зна у чије име и зашто је рађен. И поред тога што се Патријарх и Администратор Епархије налази у Канади, прота Томић се “својим извештајем”, обратио, из разлога који је сасвим нејасан, владикама СПЦ, а извештај је експресно успео да “процури” у београдске новине.

Достављање “извештаја” београдској новинској кући Томић је допунио и “кратком изјавом”, да “својим образом може да посведочи да ниједан свештеник Епархије канадске није пружио подршку епископу Георгију.” Колико је то тачно, и колико вреди Томићев образ, најбоље знају сами верници у Канади, “групица прелашћених”, како то каже прота Томић, а која је у Милтону, у недељу, чинила огромну већину цркве која је на служби у једном тренутку окренула леђа Патријарху и напустила храм. 

Мирјански део Епархијског савета тражио је у јавном обраћању Патријарху 10. јуна да проту Томића разреши дужности архијерејског заменика, да га стави под забрану свештенослужења и против њега покрене поступак пред Црквеним судом.

И. П.

Извор: „Источник истине“

 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 58 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.