header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Несугласице у врху Московској патријаршији поводом „Матилде“ Штампај Е-пошта
субота, 16 септембар 2017

 Заменик председника синодалног Одељења за узајамне односе Цркве са друштвом и медијима Вахтанг Кипшидзе, позвао је да се не супротстављају позиције Цркве и министарства културе поводом филма „Матилда“.

„Низ медија неразумно покушава да у ситуацији са снимањем филма „Матилда“ види повод за постојање наводних несугласица између Цркве и министарства културе“, - изјавио је В. Кипшидзе у петак дописнику „Интерфакс-Религије“.

Како је већ саопштено, први заменик председника поменутог синодалног Одељења Александар Шчипков оптужио је министра културе Владимира Мединског за страсти које су се распириле због „Матилде“. „По мом мишљењу, читава ситуација око „Матилде“ – то је политичка грешка Мединског. Она се морала предвидети, предупредити, водити таква културна политика да се ова ситуација не догоди и ми бисмо данас разговарали на сасвим другу тему“, - рекао је он у емисији „Право гласа“ на каналу „ТВЦ“.

Међутим, по речима В. Кипшидзеа, у Цркви, као и у министарству културе, су узнемирени актима насиља поводом предстојеће пројекције „Матилде“ и у њима виде претњу друштвеној сагласности, али сматрају да је Министарство културе „организација са широким овлашћењима за постизање друштвеног компромиса по том питању“.

Саговорник агенције је подсетио да је у име патријарха Кирила иступило око 55 хиљада „законопослушних православних хришћана“ узнемирених „Матилдом“ и нагласио да позиција тих људи „не може бити просто игнорисана“.

„По информацијама које имамо, министарство културе не потврђује чињеницу финансирања филма „Матилда“, због чега је сваљивање кривице на руководство министарства неосновано“, појаснио је представник Цркве.

 „Ми констатујемо поларизацију мишљења поводом филма „Матилда“ и уверени смо да је дошло време да се окончају међусобне оптужбе и покрене дијалог, чији је услов, са наше стране, безусловно поштовање успомене на породицу последњег руског цара, заједно са малолетном децом, зверски убијеном од стране нељуди“, - закључио је В. Кипшидзе.

 

Превод и приређивање: „Борба за веру“

Извор: „Интерфакс-Религија“

Последњи пут ажурирано ( субота, 16 септембар 2017 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 44 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

Тело не може ни љубити ни мрзети. Не може се тело заљубити у тело. Способност за љубав припада души. Кад се душа заљуби у тело, то није љубав но жеља, пожуда. Кад се душа заљуби у душу, не кроз Бога, то је или дивљење или сажаљење. Кад се пак душа кроз Бога заљуби у душу, без обзира на изглед тела (лепоту, ругобу), то је љубав. То је права љубав, кћери моја. А у љубави је живот.

Свети Владика Николај, "Касијана"

Научник привлачи знањем, богаташ богатством, леполик лепотом, вештак вештином. Свак од њих привлачи ограничен број лица. Једино љубав привлачи сва људска бића. Привлачност љубави је неограничена. И учен и неук, и богат и сиромах, и вешт и невешт, и леп и ружан, и здрав и болестан, и млад и стар – сви хоће да буду љубљени. Христос је распростро своју љубав на све, и љубављу привукао к себи све. Својом љубављу Он је обухватио и мртве, давно иструлеле и од људи заборављене.

Свети Владика Николај , "Касијана"

Човек и мртав жели да буде љубљен. И после смрти бори се против смрти. Зато се многи труде, да завештањима и задужбинама обезбеде љубав према себи и после смрти. И жив и мртав човек жели да буде љубљен. Сродници могу да имају љубав према умрлим сродницима. А Христос рече: „Кад ја будем подигнут од земље, све ћу привући к себи“ (Јован. 12, 32). Подигнут на крст Он је својом жртвом из љубави према свима привукао к себи све, чак и душе умрлих из Ада. Пре Христа, кћери моја, није постојала наука о љубави, нити религија љубави.

Свети Владика Николај, "Касијана"


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.