header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Како је папа Фрањо срушио римокатоличку догму Штампај Е-пошта
среда, 11 април 2018

 У католичанству постоји све већа подела између традиционалне цркве Трећег света и мејнстрим цркве у Европи и САД

,,Папа саопштио да нема пакла?“ Тако је гласио запањујући наслов ,,Драџ рипорта“ на Велики четвртак (по грегоријанском календару, прим. прев.)

        ,,Драџ“ је цитирао овај разговор, објављен у листу ,,Ла Република“, између папе Фрање и његовог атеистичког пријатеља, новинара Еугена Скалфарија.

Скалфари: ,,А шта ћемо са лошим душама? Где су оне кажњене?“ Лоше душе ,,нису кажњене“, цитиран је папа Фрања, ,,онима који се не покају се зато не може опростити, па они нестају. Не постоји пакао, него нестанак грешних душа“.

Првог Великог четвртка, Јуда је издао Христа. А о Јуди је Господ рекао: ,,Син Човјечији, дакле, иде као што је писано за њега; али тешко ономе човјеку који изда Сина Човјечијега; боље би му било да се није ни родио онај човјек“ (Јеванђеље по Марку 14:21, прим. прев).

ИЗЈАВА У РАНГУ ЈЕРЕСИ

Да ли су душа Јуде и душе монструозних зликоваца у историји ,,једноставно ишчезле“, како је генерал Макартур рекао за старе војнике? Ако нема пакла, није ли највећа брана најгорим гресима уклоњена? За шта је то Христ умро на крсту како би нас спасао?

Ако је Фрања направио такву изјаву, то би било у рангу јереси. Ако је папа говорио ex cathedra, као викар Христа на земљи, то би значило да је противречио две хиљаде година старој католичкој доктрини, укорењеној у учењима самог Христа. Довео би у питање папску непогрешивост, дефинисану на ватиканском концилу папе Пија IX 1870. године.

Могло би се поставити питање да ли је Фрања прави папа. Ватикан је брзо издао саопштење у којем наводи да је папа имао приватни разговор, а не формални интервју са његовим пријатељем Скалфаријем.

Ватикан је додао: ,,Речи које је папа изговорио нису цитиране. Према томе ниједно цитирање дотичног чланка не би требало схватати као дословни транскрипт речи Светог оца“.

Жао нам је, али ово неће бити довољно. Ово не даје одговор на питање које је папа поставио у свом ћаскању. Да ли пакао постоји? Да ли су душе које умру у смртном греху осуђене на пакао за век векова? Да ли папа прихвата ово веровање? Да ли је ово и даље непогрешиво учење римске Католичке цркве?

 

Колико год неко хвалио Фрањине ставове о социјалној правди, у питањима вере и морала довео је у питање дефинисану доктрину и створио конфузију унутар цркве коју предводи.

У свом писму ,,Amoris Laetitia“, тј. ,,Радост љубави“, папа изгледа да одобрава давање причести оним католицима који су се развели и поново ступили у брак, чији претходни бракови нису поништени, и онима који у очима цркве живе у прељуби.

Ослањајући се на папино писмо, немачки бискупи су почели да одобравају причест разведенима и паровима у другом, трећем или ко зна ком браку. Кардинал Герхард Милер, бивши префект канцеларије Ватикана за доктрину вере, што је иначе позиција на којој је некада био папа Бенедикт XVI, каже да ово противречи католичкој доктрини онако како је прогласио папа Јован павле II.

„КО САМ ЈА ДА СУДИМ“

Кардинал Милер је рекао: ,,Нема те силе, на небу или на земљи, од анђела или папе, концила или закона бискупа која би имала способноост да то мења“. Четворица кардинала, укључујући америчког Рејмонда Бјурка, у отвореном писму су замолила папу да разјасни ,,Amoris Laetitia“. Папа их тога није удостојио, нити се осврнуо на бриге кардинала.

Штавише, када је на почетку свог папског мандата упитан о неморалу хомосексуализма, папа је одговорио питањем: ,,А ко сам ја да судим?“ Али ако не Ви, ко онда? Није ли суд о добром и лошем у опису вашег посла?

Није само у области доктрине папа посејао конфузију међу верницима. Како би озаконили илегалну католичку цркву у Кини, папа и Ватикан су се сложили да дају примат бискупима које одобри Комунистичка партија која тежи чвршћој контроли хришћанске вере.

Ватикан се такође сложио да прихвати посвећења бискупа која изврши Пекинг, што је Рим раније сматрао нелегитимним. Капитулација је неопходна како би Католичка црква у Кини преживела и просперирала, наводи Ватикан. Али каква ће то Црква бити, пита се пензионисани надбискуп Јозеф Зен Зе-кјун из Хонгконга.

Ватикан ,,продаје“ цркву у Кини, наводи надбискуп: ,,Неки кажу да је сав труд за постизање споразума ту како би се избегла црквена шизма. Како бесмислено! Па шизма је ту, у независној цркви! (Независне католичке цркве се идентификују са католичком традицијом, али нису у заједништву са папом; прим. прев.)

Надбискуп Зен се слаже да његова критика дипломатских напора Комунистичке партије и Ватикана изазива проблеме у затварању расцепа између илегалне цркве и цркве под благословом Комунистичке партије, али се не извињава: ,,Јесам ли ја велика препрека у процесу постизања споразума између Ватикана и Кине? Ако је то лош споразум, биће ми више него драго да будем препрека.“

У католичанству постоји све већа подела између традиционалне цркве Трећег света – која је у порасту – и мејнстрим цркве у Европи и САД, која све више личи на англиканску цркву двадесетог века.

А како је до тога дошло, Ваша светости?

Срећан Ускрс!

Превео:  ВОЈИСЛАВ ГАВРИЛОВИЋ

Buchanan.org

Извор: „Нови Стандард“

Последњи пут ажурирано ( среда, 11 април 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 18 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

Тело не може ни љубити ни мрзети. Не може се тело заљубити у тело. Способност за љубав припада души. Кад се душа заљуби у тело, то није љубав но жеља, пожуда. Кад се душа заљуби у душу, не кроз Бога, то је или дивљење или сажаљење. Кад се пак душа кроз Бога заљуби у душу, без обзира на изглед тела (лепоту, ругобу), то је љубав. То је права љубав, кћери моја. А у љубави је живот.

Свети Владика Николај, "Касијана"

Научник привлачи знањем, богаташ богатством, леполик лепотом, вештак вештином. Свак од њих привлачи ограничен број лица. Једино љубав привлачи сва људска бића. Привлачност љубави је неограничена. И учен и неук, и богат и сиромах, и вешт и невешт, и леп и ружан, и здрав и болестан, и млад и стар – сви хоће да буду љубљени. Христос је распростро своју љубав на све, и љубављу привукао к себи све. Својом љубављу Он је обухватио и мртве, давно иструлеле и од људи заборављене.

Свети Владика Николај , "Касијана"

Човек и мртав жели да буде љубљен. И после смрти бори се против смрти. Зато се многи труде, да завештањима и задужбинама обезбеде љубав према себи и после смрти. И жив и мртав човек жели да буде љубљен. Сродници могу да имају љубав према умрлим сродницима. А Христос рече: „Кад ја будем подигнут од земље, све ћу привући к себи“ (Јован. 12, 32). Подигнут на крст Он је својом жртвом из љубави према свима привукао к себи све, чак и душе умрлих из Ада. Пре Христа, кћери моја, није постојала наука о љубави, нити религија љубави.

Свети Владика Николај, "Касијана"


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.