header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Немар или новотарство у манастиру Гргетег? Штампај Е-пошта
субота, 08 септембар 2018

 Помаже Бог браћо Срби!

Христос по среди нас! И јест и будет!

Иако су епарија Сремска и њен надлежни епископ Г.Г. Василије на гласу као велики стубови одбране чистоте Православља, недавни догађаји у Гргетегу служе на саблазан вјерноме народу.

У Гргетег се вазда ишло пуног срца и душе, а из Гргетега, после торжествених Литургија се кући одлазило са срцем још пунијим Благодати Духа Светога. Међутим недавни догађаји су ожалостили и саблазнили сав присутни вјерни народ.

У централном храму Светог Николаја почели су да се изводе радови на фрескопису олтара.

Настојатељ манастира, архимандрит Доситеј, мени из непознатих разлога, ово изођење радова је искористио да би срушио вјековни литургијски поредак и у Гргетег увео, обновљенчество, које је проклео Свети Патријарх Тихон још пре стотину година.

Како се радови изводе у олтару, архимандрит Доситеј је изнио Свети Престо испред Царских Двери,  а простор између наоса и Часног Престола није оградио ни најпростијом завјесом.

Сви присутни који су то видели, у најблажем смислу речи саблазнили су се, и својим домовима отишли тужни, саблажењени, смућени.

Као што је познато, у склопу манастира Гргетег постоје 3 храма: Централни – Светог Николаја, храм Преображења Господњег на манастирском гробљу, и зимски скит Светог Серафима Саровског.

Ако већ скеле морају да буду у олтару, и ако се од скела није могла служити Литургија по вјековном поретку,намеће се питање, зашто господин архимандрит Доситеј, није прешао да служи у неки од друга два храма?

Као поклоник многих православних Светиња, широм Васељене сам био у прилици да видим да се неки храм у склопу манастира обнавља и да су у току радови. Али тада, да се не би прекидао или реметио литургијски живот манастира, Литургија би се служила у неком другом храму, који принадлежи манастиру. Чак браћа Руси, пре него што саграде храм из камена, у склопу манастира направе и „цркву брвњачу“ да се Литургија може неометано служити.А неријетки су случајеви да се граде храмови са 3 олтара.

Зашто отац Доситеј није прешао у неку од друге две манастирске цркве, да служи Литургију како се вазда служило, ако неометано не може служити у храму Светог Николе, зашто је напустио вјековни литургијски поредак, да ли владика Василије зна за овај преступ настојатеља гргетешког,  да ли је владика Василије управо тако наредио да на мала врата уведе екуменизам и обновљенчество у Фрушку Гору, остају отворена питања која смућују и жалосте вјерни народ, поклонике Свете Фрушке Горе?

 

Последњи пут ажурирано ( субота, 08 септембар 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 31 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
Код нас ни патријарси ни сабори никада нису могли да уведу нешто ново, јер је чувар благочешћа код нас увек било само тело Цркве, тј. сам народ, који свагда жели да своју веру сачува непромењену и сагласну вери светих отаца.

(Из ,,Окружне Посланице” Источних Патријараха 1848.год.)

 

Чување истинских канона је дужност сваког човека који се пажљиво односи према својим (црквеним) обавезама: Али, пре свега оних који су Божијим Промислом призвани да руководе другима.

 (Свети Фотије, цариградски патријарх)     

 

Одлично, одлично, пријатељу мој, друже Христов, верни мужу, подвижниче побожности, који си пре спреман да умреш у мукама, него да издаш поверено ти благочешће; у дан суда бићеш са Мученицима.

(Свети Јован Златоусти)

 

Једини  непогрешиви пут ка спасењу јесте апсолутно следовање учењу Светих Отаца, уклањајући се од сваког другог учења и сопственога умовања.

(Св. Игњатије Брјанчанинов)

 

Истински је православан само онај ко и умом и срцем прима све оно чему учи Света Православна Црква и који се смирено сагиње пред њеним ауторитетом. А ко одбацује ауторитет Свете Православне Цркве и пренебрегава њена Божанствена учења, свештена правила и установе, надахнуте Духом Светим – тај се противи Духу Светом и потпада под страшну казну коју је изрекао Сам Божанствени Утемељивач Цркве, Господ наш Исус Христос.

(Архиепископ Аверкије Џорданвилски)

 

Со је изгубила свој укус. Код црквених пастира постоји само слабо, нејасно, и недоследно разумевање ствари и то по слову истине, што убија духовни живот у хришћанском друштву и уништава хришћанство које је у делању, а не у речима. Страшно је када видимо коме је поверено спасење. Али, то је Бог допустио...

(Свети Игњатије Брјанчанинов)

 

Милостивно Божије дуготрпљење одлаже потпуни распад због малог остатка који се спашава, док они који су кренули путем пропасти или су већ пропали достижу врхунац покварености. Они који се спашавају морају то да разумеју и да искористе време које им је дато на спасење... Нека би Милостиви Господ заштитио остатак оних који верују у Њега. Али овај остатак је малобројан и сваким даном је мањи...

(Свети Игњатије Брјанчанинов)

 

Само посебна Божија милост може да заустави ову погубну моралну епидемију, да је одложи на неко време, јер је потребно да се збуде што је проречено Писмима... Нема никога ко би могао да изврши обнову Хришћанства – Сасуди Светог Духа су посвуда пресахнули, чак и у манастирима,  тим ризницама побожности и благодати..

(Св. Игњатије Брјанчанинов)

 

„Боље је сто пута бити блудник, него једном јеретик“.

(Преподобни Гаврило Ургебадзе)


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.