Народна пословица „Ко зло чини, зло дочека“, поникла на српским, православним, просторима, упозоравала је генерације придолазећих Срба на опасност од почињеног зла. Јер, зло остаје увек – зло према Богу, што значи: према вери, према природи и према човеку. Оно прати починиоца као сенка, брише његова оправдања и поново га суочава са сагрешењем. А, што је сагрешење веће и патње су теже и дуже, да би се све завршило онако како човек при здравом уму не би пожелео никад.
Отац Јустин: Гле, и пред Патријаршијом крст, гле и на крсту распет Свети Сава!
четвртак, 27 јануар 2011
Преподобни Јустин Ћелијски
Беседа на Светога Саву1966. године у манастиру Ћелије
Данас је Свети Сава, али данас је српски Велики Петак. Данас је Свети Сава, требало би да буде највећи празник после Ускрса, а данас је српски Велики Петак. Данас је Свети Сава, требало би да буде празник највећи после Божића, али ово је данас српски Велики Петак. Гле, како је тужна земља Србија, како је мрак попао земљу Србију. Каква тмина! Каква помрчина! Где су Срби? Много је бивших Срба, а правих Срба, авај, како мало!
Истиниту исповест једне монахиње по њеном престављењу у Господу посведочио је њен духовник, по њеној жељи за живота, да се, по милости Господњој, објави љубав Његове Мајке, Пресвете Владичице наше, Богородице. Ову исповест, из не тако давне прошлости, донео је из источне Украјине пре пар година руски владика Алимпије и нама, српским православцима.
Вељко Ђурић Мишина: Како је рушена капела на Ловћену
среда, 03 новембар 2010
Вељко Ђурић Мишина
КАКО ЈЕ РУШЕНА ЊЕГОШЕВА КАПЕЛА
Изјава Ранка Кривокапића, председника Скупштине Републике Црне Горе, о слободној Црној Гори и заробљеништву Светог Петра Цетињског, казана поводом доласка патријарха Иринеја у посету Православној цркви у Црној Гори (што је званичан назив делова Српске православне цркве), као и неке раније приче о аутокефалној Православној цркви у Црној Гори, само показују лекције које су научили црногорски ђаци Друга Тита. Једном добро научена лекција лако се упамти и искористи у погодном моменту.
"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан, није одлика српског народа".